Veelgestelde vragen
Loop je tijdens een project tegen problemen aan of werkt SketchUp niet meer? Dat is ontzettend vervelend!
Hieronder vindt je antwoord de meest gestelde vragen aan ITCAD B.V..
Nog geen oplossing gevonden? Schroom niet en neem gerust contact op!
Hoe snel ontvang ik de software licentie als ik deze via ITCAD B.V. heb gekocht?
Als de betaling van je bestelling is voldaan, op werkdagen voor 15:00 uur, ontvang je meestal dezelfde werkdag nog de software licentie. Maar houdt er rekening mee dat het verwerken van bestellingen 1 – 3 werkdagen kan duren.
Welke support mag ik verwachten bij een SketchUp abonnement?
Als je beschikt over een geldig software abonnement is daar support bij inbegrepen. Je krijgt dan hulp als zich problemen voordoen bij het gebruik van het programma die leiden tot een crash of een onjuiste installatie.
Vragen en problemen bij normaal gebruik van de software zijn niet inbegrepen bij het software abonnement.
Maar je kan dan nog steeds contact opnemen en we bekijken dan hoe je het beste verder geholpen kunt worden.
Waar kan ik de meest recente versie van SketchUp Pro downloaden?
Je kan de meest recente versie van SketchUp Pro downloaden via de officiële SketchUp help pagina.
Heb ik met een SketchUp 2023 abonnement nog steeds toegang tot oudere SketchUp versies?
Jazeker. Als je een geldig SketchUp abonnement hebt, kan je ook gebruik maken van SketchUp 2022 of ouder.
Maar log wel uit met je Trimble ID bij de SketchUp versie die je niet gebruikt. Anders bestaat de kans dat je een melding krijgt bij het inloggen dat je op teveel apparaten bent ingelogd.
Kan ik op één computer met zowel SketchUp 2023 als SketchUp 2022 werken?
Ja, dat is mogelijk. Alle SketchUp desktop versies zijn apparte programma’s en kunnen naast elkaar op jouw computer draaien.
Let op: Voor versies 2023 en 2022 maak je dan wel gebruik van twee activaties van jouw abonnement.
Waar kan ik de volledige Releas Notes van SketchUp inzien?
Waar kan ik SketchUp trainingsmateriaal vinden?
Je kan trainingsmateriaal vinden op de SketchUp Campus. Dit is een online leeromgeving met door SketchUp goedgekeurde trainingen. Deze trainingen zijn allemaal gemaakt door teamleden van SketchUp om het leren eenvoudig te maken.
- Ga naar https://learn.sketchup.com/
- Login met je Trimble-ID.
- Kies een training en begin direct met leren!
Tip: Begin met de SketchUp Fundamentals training om goed van start te gaan.
Daarnaast vindt je veel leerzame video’s op de YouTube pagina van Trimble SketchUp.
SketchUp toont een melding dat ik SketchUp op teveel apparaten gebruik, wat moet ik doen?
Met een abonnement kan je SketchUp Pro gebruiken op maximaal 2 apparaten. Bijvoorbeeld een desktop op kantoor en een laptop voor onderweg. Maar je kan ook op 1 apparaat aangemeld zijn bij 2 versies van SketchUp.
De aanmelding bij een SketchUp Pro versie wordt ook als apparaat gezien. Hierdoor zal de apparaten teller dan ook op 2 staan. Log je vervolgens in krijg je een melding dat je SketchUp op teveel apparaten gebruikt.
Als je SketchUp Pro op teveel apparaten gebruikt, volg je deze stappen om dit probleem op te lossen:
- Ga naar het Account Management Portal en meld je aan met het juiste e-mailadres (Trimble ID).
- Klik op ‘My Products’ aan de linkerkant in het menu en klik vervolgens ‘View Included Applications’.
- Rechtsonder in het SketchUp Pro product vindt je de link ‘Manage devices’.
- Klik op deze link ‘Manage devices’ en klik vervolgens op de blauwe knop ‘Deauthorize All’ in het pop-upmenu.
- Nu wordt je bij alle SketchUp producten op alle apparaten uitgelogd.
- De apparaten teller staat op 0 en je kan je nu opnieuw aanmelden op een apparaat.
- Start SketchUp of LayOut opnieuw op en meld je vervolgens op nieuw aan.